A fost publicată Ordonanța de urgență a Guvernului (OUG) nr. 65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare și gestionare a fondurilor europene care prevede că instituțiile publice cu atribuții pe fonduri europene sunt obligate să emită, să primească și să prelucreze toate documentele care stau la baza implementării proiectelor numai prin intermediul sistemului informatic SMIS2014, trebuie să organizeze electronic arhiva,să corespondeze cu beneficiarii doar în format electronic, precum și să utilizeze doar semnătura electronică.
„Ordonanța «Adio hârtii!» este o inițiativă ce vine în scopul debirocratizării și transparentizării interacțiunii dintre beneficiarii fondurilor europene și autorități.
Avantajele Primăriei Drobeta Turnu Severin, implicată în numeroase proiecte pe fonduri europene, sunt multiple:
– Dispar foarte multe hârtii din folosința de zi cu zi, asta însemnând economii la bugetul local dar și avantajul că nu mai sunt necesare spații de depozitare pentru arhivă
– Scade timpul de semnare al documentelor folosindu-se doar semnătura electronică;
– Se reduce timpul de așteptare pentru verificarea documentelor depuse de primărie la Organismele Intermediare și la Autoritățile de Management;
– Dispare timpul pierdut de funcționari pentru copierea, scanarea și arhivarea documentelor;
– Se reduce considerabil perioada în care se găsește un document în arhiva digitală, etc.
Pe o perioadă de finanțare de 6 ani, o primărie de municipiu produce aproximativ 1000 de bibliorafturi de documente, un proiect pe fonduri europene având în total minim 5 bibliorafturi de documente de tot felul, documente care dispar.
Este o provocare implementarea acestei ordonanțe deoarece încă există oameni care sunt reticenți la schimbări, dar digitalizarea administrației publice este este un mare pas înainte pe calea de a scăpa de biocrație și de a simplifica procedurile în instituțiile publice”, a declarat viceprimarul Daniel Cîrjan.